reklama

Pán magister Matovič alebo cesta okolo Chorvátska za 14 dní

Všetci ste určite zachytili, že po kauze s detektorom lži sa skupinka odídencov urazila a obvinila lídra Obyčajných ľudí a nezávislých osobností Igora Matoviča z podvodu pri získaní vysokoškolského diplomu a to tým, že diplomová práca nie je jeho autorským dielom ale že si ju jednoducho kúpil. Pán Matovič odovzdal diplomovú prácu v roku 1998 a bola na tému Daňový systém a jeho vplyv na podnikateľské subjekty. Len okrajovo spomeniem, že rok predtým vyšla štúdia trojice autorov na takmer identickú tému.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Veľmi ma zaujala reakcia pána Matoviča na toto tvrdenie, v ktorej ponúkol slušne povedané veľmi pochybnú verziu toho ako to v skutočnosti bolo. Tvrdí, že zo svojej diplomovej práce nenapísal ani „jediné písmenko“ lebo nemal notebook a celé dielo vypracoval na dovolenke v Chorvátsku so svojim priateľom, jeho sestrou a svojou mamou, a teraz sa podržte, rukou napísané texty na papier mu po večeroch prepisovala práve sestra jeho kamaráta. To, či ten notebook mala ona alebo akým spôsobom ten prepis prebiehal, bohužiaľ bližšie nešpecifikoval. Okrem iného sa pán Matovič vyjadril, že na vtedajšie pomery príprave práce venoval až neštandardne veľa času, lebo ju mohol dať niekomu napísať alebo kúpiť už hotovú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre tých, ktorí sa s diplomovou prácou nikdy nestretli, diplomovku trochu priblížim. Je to záverečná práca študenta vysokej školy na určitú tému v rozsahu od 50 do 100 strán (v závislosti na vysokej škole), v ktorej študent rozoberá nejakú tému, a čo je najdôležitejšie, obohacuje ju vlastným prínosom – jedná sa o vedecký výskum, praktické merania, vlastné názory a tvrdenia, ktoré musia byť dôverihodne podložené. Vlasný prínos by mal tvoriť minimálne 30 percent práce.

Takže verzia pána Matoviča o až neštandardných 14 dní na dovolenke pri mori na 80 stranovú diplomovku navyše písanú rukou na papier. Vzhľadom na to, že sám som pred necelými dvomi mesiacmi diplomovú prácu odovzdával a poznám desiatky ľudí s ukončenou vysokou školou, mi toto tvrdenie príde zarážajúce. Človek až nadobúda dojem, že diplomovka je len nejaký rozsiahlejší referát a za 2 týždne ju ktokoľvek zo seba vysype. To ale vôbec nie je pravda, pokiaľ teda nie je diplomant skutočný génius, čo pri všetkej úcte pán Matovič asi nebude. Ja som tú moju písal cez 3 mesiace a to som mal k dispozícii Internet s neobmedzeným množstvom elektronických zdrojov a posledné týždne pred odovzdaním som makal prakticky bez prestávky. Len kompletizácia, štylizacia a finálna úprava textov mi zabrala tie spomínané dva týždne a to som sedel za notebookom. S mojimi 3 mesiacmi ešte patrím medzi tých rýchlejších. O tom, že nepoznám nikoho, čo to stihol za 2 týždne alebo čas, ktorý sa im aspoň približuje, asi hovoriť nemusím. Slová pána Matoviča sa ma dotkli, pretože znevažujú moju prácu ako aj prácu všetkých poctivých študentov, ktorí na diplomovke pracovali alebo pracujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z môjho pohľadu sú teda možné vysvetlenia takéto:

  1. Pán Matovič nie je autorom práce – odpísal ju alebo ju dal niekomu napísať.

  2. Pán Matovič je autorom práce – práca nemôže tým pádom spĺňať kritériá na diplomovú prácu, tým pádom sa jedná o pochybenie vysokej školy.

Názor si asi každý spraví sám. Otázka na záver. Ako dlho ste písali svoju diplomovú prácu vy?

Peter Fendek

Peter Fendek

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Analytik. Sledujem dianie okolo seba, uvažujem, niekedy až príliš. Snažím sa vytvoriť si na veci vlastný názor. Keď ma niečo zaujme, využívam všetky dostupné zdroje aby som sa dozvedel čo najviac. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSpoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu